
Daarom staat in de mail die vrijdag werd rondgestuurd een uitgebreide verklaring over de manier waarop tickethouders vergoed worden, en waarom dat niet met geld kan.
'Omwille van de overmachtsituatie en het feit dat de inkomsten te goeder trouw zijn besteed aan de vele kosten die met de organisatie van festival gepaard gaan', klinkt het.
In de mail zit ook een link die naar de eigenlijke aanvraag leidt. En die heeft wat voeten in de aarde: zeven stappen, met de bedoeling de festivalgangers erg bewust keuzes te laten maken.
Het eerste dilemma: 'wil je het voortbestaan van Pukkelpop mee helpen ondersteunen door de vouchers niet op te nemen', of 'wens je de vouchers geheel of gedeeltelijk op te nemen'?
Bij de derde stap moet u die beslissing nemen, maar dan dringt zich een nieuwe keuze op - voor wie zijn bonnen wil gebruiken althans. Gaat u ze opgebruiken in de editie 2012, of spreidt u ze over twee of drie edities? Ook dit hoofdstukje wordt geflankeerd door een kaderstukje 'Alle hulp is welkom'. 'De keuze is volledig aan jou, maar we kunnen je steun de volgende jaren heel hard gebruiken', luidt het.
Na de ultieme bevestiging in stap 6, krijgt u een downloadlink naar uw bonnen, die u per mail bereiken.
Toen de organisatoren bekendmaakten dat ze zouden vergoeden in eet- en drankbonnen, klonk de kritiek dat het festival eind 2010 over ruim 3 miljoen euro liquide middelen beschikte. Organisator Chokri Mahassine verweerde zich door aan te geven dat er 12 miljoen euro nodig is, wil men iedereen in geld terugbetalen en dat de miljoenen liquide middelen nodig zijn als buffer.
De mail van Pukkelpop maakt in elk geval duidelijk dat het voor het festival een zware financiële aderlating is als iedereen zijn tickets zou inruilen voor bonnen.
Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20111104_052
Door Nils Bogaerts
Geen opmerkingen:
Een reactie posten